lördag 29 november 2008

L: Lördagkväll.

Sitter här hemma iklädd mjukiskläder, har precis ätit en halv fiskgratäng (färdiglagad så klart) och har ett klädsamt diadem i håret. Önskar att jag hade lika mycket självdistans som kära AK har, då hade jag bjussat på en bild. Men nu har jag ju inte det.

Så, how come, att jag sitter här hemma medan andra partajar? Jo, denna helgen är min jobbhelg vilket resulterar i en grym tentaångest inför måndagens tenta, eftersom jag har lite tid att plugga. Alltså, jag sitter hemma och pluggar för att dämpa tentasvettningarna.

Men, som alla studenter vet, måste man ta en liten paus då och då - jag använder min paus till att äta och snabb-blogga. De senaste dagarna:
-Plugga, fika, handla några julklappar och en fölsedagspresent till H.
-Ha dåligt samvete över att jag inte: städar, umgås, ringer familjen, tvättar, hinner adventsmysa och plocka fram pynt, förbereder inför nästa kurs..
-Hålla förfest (bilder kommer), kravalla, komma hem alldeles för sent, sätta igång att städa samt PLOCKA PALJETTER (E, min dammsugare verkar fått smak för finmat som paljetter).
-Gå upp ca 6 timmar senare, plugga, jobba stängning.
-Åka iväg med alla tusen glasflaskor sen festen (vad är det för fel på pantvänliga burkar??), jobba, och här är vi nu - hemma, färdigmat, myskläder, LÖRDAGKVÄLL.


Well, vad gör ni? Efter måndag ska jag bli en bättre bloggerska igen, jag lovar. Hoppas att ni tjejer har/hade en luffly kväll ute på Flamman.
Back to business. Tchyss (hur stavades det där nu igen?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se