lördag 22 november 2008

L: Sveriges framsida.

Har precis vaknat upp till underbart väder här på framsidan, vilket inte är helt vanligt under mina besök här i Göteborg! Nåja, det är iallafall härligt att vara här och mysa med hjärtat mitt.

Får passa på att tacka för den underbara faddertacken, och den följande bussresan igår - den var helt klart den längsta hittills :) Haha. När jag väl stigit på bussen och precis öppnat min nöt/frukt-påse som jag längtat efter mig, vänder sig den überfixade tonåringen framför mig sig om och lägger sitt lilla välsminkade huvud på sne, frågar sen om det är jag som äter nötter. ATT jag gör, hade jag lust att svara men jag mest nickade. Då förklarar den välmanikyrerade hoppan att hon faktiskt är jätteallergisk mot nötter. Jaha, var min tanke. Men då hon tog upp någon slags inhalator och började frusta så plockade jag ner nötterna i min påse - inte helt utan högljutt suckande. Behöver jag nämna att det enda jag kunde tänka på resten av resan var min nötpåse??

Well well. Nu väntar Götelaborg med sitt finaste väder, jag och min finaste (eller ska jag kalla honom MrX - kan du kolla det med BlondinBella AK?) ska ta oss en promenad ner på stan. Sådana här dagar älskar jag Göteborg, men berätta inte det för H!

Sköt om er, sköt er!

1 kommentar:

  1. Men Linn... Det är ju livsfarligt att äta nötter i närheten av allergiker och det är ju inte hennes fel att hon är allergisk. Jag är ju det med :( Det var i alla fall duktigt av dig att du kunde hålla dig ifrån dem! Ha det så fint i min framtida stad! Puss

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se