lördag 22 november 2008

L: Tipp tapp, tipp tapp..




Sitter här med denna juls första glögg OCH lussekisse, himla mysigt.
En riktigt härlig julstämning infinner sig, det är mörkt, det är kallt,
jag sitter inne med mitt hjärta.. Jag förvånar väl ingen när jag säger
att jag nästan är klar med alla julklappar, och att de som inte är
inhandlade iallafall är planerade? :)

En tanke om detta med att vara en planerare vad gäller julklappar:
Vad är det egentligen med "öppet köp-datumen"?
Nu idag när en julklapp inköptes gällde gladeligen bytesrätt fram
till i början på januari, när jag handlade en julklapp tidigare i veckan
skakade kassörskan på huvudet och klargjorde att de tyvärr inte hade
bytesrätt längre än någon vecka.

Någon slags förståelse finns väl när man börjar köpa julklappar i början av
november, men nu, nu är det ju ändå snart december! Hur inhandlar egentligen
svenska folket sina julklappar? Eller ännu viktigare, när?
Slutpoäng: bytesrätt på julklappar tidigare. Iallafall om man som kund
snällt ber om det. Eller?

Hur gör ni med era julklappar? Inhandlas de i sista minuten?
Tillbaka till soffan och karlen!

1 kommentar:

  1. Jag vettefan, jag brukar handla julklappar med novemberlönen och det brukar iaf JAG tycka är i sista sekund... :-O

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se