torsdag 5 februari 2009

AK: Hemmafru nummer 1

Igår var det Bakdag med stort B. Och som det bakades. Det var meningen att vi skulle göra bullar och bröd. Men det blev en smörgåstårta också. Det var gott. Som tur var tillät inte Matilda mig att göra 100 bullar, som jag annars brukar göra. Då hade jag nog fortfarande stått och bakat bullar. Allt jag gjorde blev perfekt det vill jag bara tillägga. Men sen kom vi till det stadiet att Matilda skulle koka ägg. Jag säger då det. Hur kan man misslyckas? Vill du veta svaret, fråga Matilda. Men som alla säkert kan hålla med om så är det svårt att veta vilken knapp som hör till vilken platta. De där prickarna som visar vilket hörn av spisen som knappen hör till är inte alls så tydliga som spistillverkarna verkar tro. Eller hur Matti? Det här blev i alla fall resultatet:


Min spis efter att Matilda varit framme

Min degbunke efter att Matilda varit framme (den var ny).

Smörgåstårtan blev väldigt fin i alla fall, god var den också.

Nu borde jag plugga lite mer, men just nu finns det inte nån mer osugen än jag. Lite jobbigt. Funderar på att sortera min garderob istället. I färgordning kanske. Gud vad fint det skulle bli. Det blir nog det jag gör istället.

Förresten, bullarna och brödet blev också väldigt bra. Man är väl en skillad hemmafru.

3 kommentarer:

  1. haha jag vet det verkar som att folk granskar innehållet i min kyl haha, galet

    SvaraRadera
  2. Men vilken proffsig smörgåstårta!! Bra att du värmt upp dina hemmafrumoves nu när din karl snart kommer på besök! (jag alltså hihi)

    SvaraRadera
  3. Hallå! Supersnygg tårta, men mindre snygg bunke! Ni har så fint och trevligt här på bloggen, jag håller ögonen på er!
    Glada och kärvänliga tillrop från
    Hemmafru nr 666 (J, L:s syrra)

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se