torsdag 26 februari 2009

L: Semestervecka 1 av 4

Har avnjutit en vecka hos mina päron utanför Nyköping, det är som semester ska jag tala om för er. Har min slutpraktik nu, vilket kan tyckas låta jobbigt - men det är faktiskt skönt!
Ingen städning, ingen matlagning, lite tvätt i och för sig, men inte i en sunkig tvättstuga.

Menyn för veckan på pensionat hemhemma:
Måndag: Köttfärssås och spagetti á la mamma.
Tisdag: Extramörad specialbiff från gotland, med murkelsås och potatis. (satt uppe och gjorde skoluppgifter knaprandes på en chokladbit och ett glas rödvin)
Onsdag: Ångkokt hälleflundra, kokt ägg, pepparrot och smält smör med räkor.
Torsdag: Sushi.

Och inte en endarätt har jag ansvarat för själv. Så himla skönt att vara hemhemma ibland. Har även hunnit med ett frisörbesök under veckan, bild kanske kommer senare.

Auf wieder!

2 kommentarer:

  1. Gaah.. Det är du värd :)

    SvaraRadera
  2. 26 febrauri! Nu är semestern slut miss L..
    /// en hemlig beundrare... eh jag skojja bara det är Erik af Boffeheng!

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se