måndag 15 december 2008

AK: Feltolkning av ord

Jag älskar min farmor väldigt mycket och pratar med henne rätt ofta. Eller ja, hon skulle nog önska att det var oftare, men tillräckligt ofta i alla fall. Men ibland så säger min farmor så konstiga saker och att det blir konstigt har ofta att göra med att vi är från två olika generationer och städer. Här ska ni få ett samtal med min farmor:

Jag: Jag har kommit på vad jag skulle vilja ha i julklapp.
Farmor: Vaddå lilla hjärtat?
J: Ett par vantar skulle sitta fint, jag har råkat tappa mina som jag har.
F: Men har du tappat de fina vantarna du fick förra året?
J: Ja, tyvärr lilla farmor. Vet inte riktigt hur det gick till.
F: Du är allt rätt slampig du!

Där tyckte jag att min farmor var lite väl grov i mun och väldigt elak mot mig. Jag skrek då högt och sa att så där kan hon ju inte säga. Då förklarade hon att slampig är slarvig. I min värld så är det verkligen inte så, men i lilla farmors värld så var det visst så. Jag väljer i alla fall att tro henne. Vägrar tro att min farmor tycker att jag är en slampa.

2 kommentarer:

  1. hahaha... Men oavsett ålder är det en sanning :D noooo... vad säger jag nu??? :(((

    SvaraRadera

Bloggtoppen.se