måndag 15 december 2008

AK: Snaaaart "jullov"

Sista veckan nu innan det är dags att packa sina inhandlade julklappar och bege sig hemåt. Har i och för sig en klapp kvar, och lite påfyllnad som jag skulle vilja göra till vissa andras paket. Men eftersom jag har spenderat som att jag vore rik som ett troll på sistone, så får vi se hur det blir med det. Eller en julklapp till måste jag handla, annars blir jag nog väldigt impopulär hos min ena brorson.

Idag är det en föreläsning, sen vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig för. Har redan läst ut en bok nu på förmiddagen (jag vet, jag är sjukt duktig), ska jag då verkligen behöva läsa en bok till innan dagen är slut? Nej, jag röstar nog ner det förslaget.

Igår när jag käkade pizza med Therese så kom vi på att vi snart splittras (vi är jag, Linn, Ida och Therese) efter att ha gått i samma klass i 2 ½ år. Helt sjukt att man kan gå så länge i samma klass på universitetet. Det är nästan lika långt som gymnasiet. Eller det är nog lika långt, räknas verkligen sista terminen i gymnasiet? Vad jag kommer ihåg så var den inte särskilt krävande. Eller missade jag nånting? Jaja, där gled jag visst ifrån ämnet. I alla fall, vi splittras nu alltså. The end of an era. Lika sorgligt som det sista avsnittet av Vänner. Eller va fan, tror ingen av de andra brudarna bryr sig, bara jag som är lite måndagsdeppig tror jag. Eller så ligger jag här och fnittrar för mig själv. Det ena eller det andra. Spännande, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se